1260
19:26
25.02.2019

 

İLGİLİ YÖNETMELİK

TÜRK ÖĞRENCİLERİN YABANCI ÜLKELERDE ÖĞRENİMLERİ HAKKINDA YÖNETMELİK

 

 

ÖZEL ÖĞRENCİLİK NEDİR

 

1-Özel öğrencilik statüsü

1.1. Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olup, Yurt dışında ön lisans, lisans, yüksek lisans veya doktora öğrenimleri süresince her türlü masrafları kendi imkanları, öğrenim gördükleri yükseköğretim kurumu veya özel kurum ve kuruluşlar tarafından karşılanan öğrenciler özel öğrenci olarak tanımlanmaktadır. Bir ön lisans, lisans ya da yüksek lisans öğrenimi amacına yönelik dil öğrenimi de özel öğrencilik statüsü sağlamaktadır. Açıköğretim, uzaktan öğretim, sertifika, extension gibi programlar özel öğrencilik statüsü sağlamamaktadır.

2-Özel öğrencilik statüsünün tanınması ve buna bağlı haklar

2.1. Özel öğrencilik statüsünün tanınması; askerlik erteletme ve benzeri öğrenciliğe bağlı bazı haklardan yararlanma yönünden, başvuran öğrencinin Müşavirliğimiz yetki ve görev bölgesinde gördüğü öğrenimin geçerli olduğunun Müşavirliğimizce onaylanması anlamına gelmektedir.

2.2. Müşavirliğimiz yetki ve görev bölgesinde öğrenim gören öğrencilerin özel öğrenci statüsünü elde edebilmeleri ve sağladığı haklardan faydalanabilmeleri, özel öğrencilik statülerinin Müşavirliğimizce tanınmasına bağlıdır.

2.3. Tanıma işlemi öğrenciye, askerlik erteletme, harçsız pasaport işlemi için öğrenci belgesi talep etme gibi haklar sağlar.

2.4. Özel öğrencilik statüsünün tanınmasını isteyen öğrencilerin, öncelikle ´Özel öğrencilik başvurusu´ başlığı altında istenen belgelerle birlikte posta yoluyla Müşavirliğimize başvurmaları gerekmektedir.

2.5. İlgili askerlik şubesiyle yapılacak yazışma sonrasında, askerlik yönünden öğrenimini sürdürmesine engel bakaya ya da yoklama kaçağı gibi bir hallerinin olmadığı anlaşılanların, diğer şartları da taşımaları kaydıyla öğrencilik tanıma işlemi yapılmaktadır.

2.6. Sadece özel öğrencilik statüsü tanınmış olan öğrenciler için askerlik tecil/tehir işlemleri yapılmakta, öğrenci ve pasaport belgesi düzenlenmektedir. Özel öğrencilik statüsü henüz tanınmamış bir öğrenci için bu işlemler yapılmamaktadır.

2.7. Özel öğrencilik statüsü tanınmış öğrencilerin, bu statülerinin devamı ve sağlanan haklardan faydalanabilmeleri için;

·         Her dönem başında kayıt belgesi, dönem sonunda ise not döküm belgesi asıllarını Müşavirliğimize göndermeleri,

·         Adres değişikliği, öğrenimin bırakılması, mezun olunması ve benzeri değişiklikleri yazılı olarak derhal Müşavirliğimize bildirmeleri,

 gerekmektedir.

2.8. Müşavirliğimizce özel öğrencilik statüsünün tanınmış olması, öğrenim görülen yüksek öğretim kurumlarının denkliğinin tanındığı/tanınacağı anlamına gelmemektedir. Yurt dışından alınan yükseköğretim diplomalarının denkliği Yükseköğretim Kurulu tarafından tanınmaktadır. 

3-Müşavirliğimizin yetki ve görev bölgesi

3.1. Müşavirliğimizin yetki ve görev bölgesi Kosova Cumhuriyeti sınırlarıdır.

4-Özel öğrencilik statüsü tanınmayanlar

4.1. Uzaktan/açık öğretim, sertifika, extension şeklinde ya da devam zorunluluğu olmayan öğretim kurumlarında öğrenim görenlerin,

4.2. Devlet memuru olanların,

4.3. Askerlikleri ertelenemeyenler ile askerliğini yapmamış olanlardan bitirdikleri öğrenim seviyesiyle aynı veya daha alt seviyede öğrenim görmek isteyenlerin (2 yıl süreli meslek yüksek okulunu bitirip tekrar 2 yıl süreli bir başka meslek yüksek okulunda/4 yıl süreli bir fakülteyi bitirip, tekrar 4 yıl süreli bir başka fakülte veya 2-3 yıl süreli bir yüksek öğrenim kurumunda okuyanlar),

4.4. Zorunlu devlet hizmetiyle yükümlü olup zorunlu hizmetini yaptığını, karşılığını ödediğini, taksitle ödemede anlaştığını veya ertelettiğini belgelendiremeyenlerin,

4.5. Bir ön lisans, lisans ya da lisansüstü eğitim amacına yönelik olmayan, tamamen isteğe bağlı olarak dil öğrenimi görenlerin,

Özel öğrencilik statüleri tanınmamaktadır.

5-Dikkat edilecek hususlar

5.1. Özel öğrenciliğe dair açıklamalar ve başvuruda istenen belgeler, internet sayfamızın özel öğrenci başlığı altında yer almaktadır. Başvuru yapacak öğrencilerimizin, bu açıklamaları dikkatle okuyarak istenen belgeleri eksiksiz ve doğru bir şekilde doldurup posta yoluyla Müşavirliğimize göndermeleri veya bizzat getirmeleri gerekmektedir. Eksik evrakla yapılan başvurular kabul edilmemektedir.

5.2. Özel öğrencilik statüsü tanınan öğrencilerin, her dönem başında Bakanlık onaylı öğrenci belgelerini, her dönem sonunda ise not döküm belgelerinin (transcript) asıllarını Müşavirliğimize göndermeleri gerekmektedir. Bu belgeleri göndermeyenlerin dosyaları kapatılmakta ve adlarına hehangi bir belge düzenlenmemektedir.

5.3. Özel öğrenciliği tanınmış öğrencilerden, öğrenciliği bırakma, mezun olma ya da bir üst sevide öğrenime başlama gibi öğrenim durumlarında değişiklik olanların bunu derhal Müşavirliğimize imzalı bir dilekçe ile bildirmeleri gerekmektedir. Bir üst seviyede öğrenime başlayanlar, ´Özel öğrencilik başvurusu´ başlığı altındaki öğrenim sevilerine uygun belgeleri tamamlayarak bildirimde bulunmalıdır.

5.4. Özel öğrencilikle ilgili konularda iletişim pristine@meb.gov.tr e-posta adresinden sağlanacaktır.

5.6. Öğrencilerimizin Müşavirliğimize gönderecekleri dilekçe, form vb. dokümanlara güncel iletişim bilgilerini yazmaları önem arz etmektedir. Tebligatlar e-posta adreslerine yapılacağından, öğrenciye ait ve mutlaka geçerli bir e-posta adresi yazılmalıdır. 

 

 

Yayın Tarihi: 25.02.2019